۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۲۱:۲۰

منتظری تأکید کرد:

نقش مثبت نمایشگاه های بهاره در تثبیت قیمت ها

نقش مثبت نمایشگاه های بهاره در تثبیت قیمت ها

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: نقش نمایشگاه های بهاره در تثبیت قیمت ها و دسترسی آسان شهروندان به کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی منتظری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام مانع ایجاد اخلال در نظام عرضه و تقاضا و همچنین گران فروشی و کم فروشی کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان در سال جدید می شود و رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد.

وی همچنین با تاکید بر نظارت مستمر بر عملکرد نمایشگاه های بهاره،  عرضه مستقیم کالا و تامین محصولات و کالاهای مورد نیاز مردم در این ایام را از اهداف مهم طرح دانست و اظهار داشت: هر ساله استقبال زیادی از سوی مردم برای تهیه محصولات خود از این نمایشگاه‌ها وجود دارد و بسیاری از شهروندان تلاش دارند تا مایحتاج ضروری و کالاهای اصلی مورد نیاز را از نمایشگاه ‌های مزبور تهیه و تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: درچهارچوب اجراي برنامه هاي تنظيم بازار بهاره در آستانه اشرفيه 75 واحد صنفي براي برگزاري فروش هاي فوق العاده در اين شهرستان ساماندهي شده اند.

وی افزود: اين تعداد واحد صنفي اغلب در زمينه عرضه پوشاك، لوازم خرازي، خواروبار، شيريني جات، آجيل، گوشت قرمز و گوشت مرغ هستند.

منتظری تصريح كرد: در همين راستا واحدهاي مزبور از 15 تا 25 اسفندماه با نصب بنرهاي متحدالشكل اقدام به عرضه كالاهاي خود با حدود 10 درصد تخفيف مي کنند.

وي افزود: اين اقدام با همكاري ارزشمند اتاق اصناف شهرستان انجام مي شود و در همين زمينه با تدابير اتخاذ شده مقرر شده بای تشويق و قدرداني از واحدهاي صنفي مشاركت كننده در برگزاري فروش هاي فوق العاده يكسال حق عضويت واحدهاي مزبور از سوي اتاق اصناف و اتحاديه هاي ذيربط بخشوده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: برای فراهم کردن زمينه مناسب براي تامين ميوه شب عيد شهروندان مقدار 10 تن سيب و 10 تن پرتقال با نرخ مصوب دولتي براي توزيع در شهرستان در ايام پاياني سال در نظر گرفته شده كه با هدف تنظيم بازار شب عيد با اطلاع رساني قبلي در محلهايي كه اعلام مي شود، توزيع خواهد شد.

وي اظهارداشت: همچنين مقادير كافي از ذخائر كالاهاي اساسي همچون گوشت قرمز، روغن، گوشت مرغ، شكر و غیره نيز براي توزيع در شهرستان از سوي استان در نظر گرفته شده كه با هدف جلوگيري از افزايش بي رويه قيمت ها در شبكه هاي توزيع، عرضه خواهد شد.

منتظری همچنين از اجراي طرح نظارتي ويژه نوروز در اين شهرستان همزمان با سراسر استان خبر داد و گفت: در اين طرح بازرسان اين اداره به همراه بازرسان اصناف، ناظران افتخاري و نمايندگان تعزيرات حكومتي بازرسي ها را از بنگاه هاي اقتصادي شهرستان تشديد خواهند کرد.

وی در ادامه از برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالاي بهاره لاهیجان با مشاركت 200 واحد صنفي و توليدي خبر داد و افزود: اين نمايشگاه از 15 تا 25 اسفندماه در ميدان انتظام جنب قرارگاه نيروي انتظامي برگزار مي شود و شهروندان و مسافران نوروزي مي توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب از آن بازديد کرده و كالاهاي مورد نياز خود را با تخفيف  5 تا 15 درصد نسبت به قيمت هاي مشابه در سطح بازار در آن تهيه کنند.

منتظری تصريح كرد: علاوه بر كالاهاي مورد نياز ايام عيد شهروندان تلاش شده برخي كالاهاي اساسي نظير گوشت قرمز، گوشت مرغ، شكر، روغن و غیره نيز با قيمت هاي مصوب دولتي و نرخ هاي مناسب براي توزيع در نمايشگاه مزبور در نظر گرفته شود.

وي افزود: در كنار برگزاري نمايشگاه تعداد 40 واحد صنفي لاهيجان نيز كه اغلب عرضه كننده شيريني جات، خواروبار، پوشاك و گوشت مرغ هستند نيز براي برگزاري فروش هاي فوق العاده اعلام آمادگي کرده اند كه با نصب پرده و پلاكارد در اين زمينه اطلاع رساني مي کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: براي تنظيم بازار ميوه شب عيد در لاهيجان 36 تن سيب و 47 تن پرتقال از محل ميوه هاي ذخيره سازي شده براي استان تامين شده كه با نرخ هاي مصوب دولتي در ايام پاياني سال و پس از اتمام نمايشگاه فروش بهاره توزيع آن آغاز خواهد شد.

وي افزود: در راستاي اجراي مطلوبتر طرح نظارتي ويژه نوروز در شهرستان لاهيجان علاوه بر استفاده از ظرفيت هاي بازرسي اين اداره و اصناف، مقرر شده طرح هاي گشت مشترک بازرسی نیز با همراهی ادارات ذیربط بویژه تعزیرات حکومتی، شبكه بهداشت، دامپزشكي و غیره اجرا شود.

منتظری همچنین با اشاره به همكاري بسيار مناسب اتاق اصناف اين شهرستان در زمينه اجراي مطلوب برنامه هاي تنظيم بازار اذعان داشت: لاهيجان در سالهاي اخير برگزار كننده بزرگترين نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در بين شهرستان هاي استان گيلان پس از رشت بوده و در اين زمينه تلاش هاي ارزنده و همكاري سازنده رياست و اعضاي اتاق اصناف لاهيجان در خور تقدير است.

کد خبر 2246890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha